thereselindstrom

Alla inlägg under juli 2017

Av Therese - 26 juli 2017 08:53

Godmorgon! 

Vaknade upp till att det är gråmulet ute. Vart har det fina vädret tagit vägen? Jag vill ha strålande solsken & varmt. Men det spelar ingen roll vad man vill, man kan inte styra över vädret iallafall.

Idag ska vi åka till min faster Niina & gratta henne i efterskott. Hon fyllde nämligen år den 9juli, samma dag som när jag och barnen kom till Finland. Det kändes inte så kul att behöva missa hennes dag. Men det var det som passade bäst för att få ihop mina 4veckors semester på bästa sätt. Aja den som väntar på något gott..... Väntar aldrig för länge ;) 

Ska strax slå in hennes presenter, inget jätte märkvärdigt kanske men tror det kommer uppskattas ändå. Och sedan ska jag göra i ordning mig. Sen drar vi :) 

Annars har vi inte några direkta planer för dagen. Men det är ganska skönt och göra lite vad man känner för också. Utan att ha en massa måsten ;) som sagt har SEMESTER och det är så skööönt. Jag trivs på mitt jobb, men ledigheten är ändå bäst :D 

Nej dags att sätta fart. Får skriva mer sen eller en annan dag! Ha det bäst...

Av Therese - 25 juli 2017 17:02

Hej! 

Nu har det åter igen gått en tid sedan jag bloggade sist. Jag som skulle bli flitig med bloggande. Men vad hände? 

Den 23e kom jag och barnen hem från Finland efter och ha varit där i 2veckor. Vi har haft det jättebra och roligt.

Vi har varit i olika lekparker med barnen, shoppat, hälsat på hos mormor och "pappa" ("pappa" säger man om morfarn i Finland) ätit gott, gått på "kvällstorg" och jag fick även chans till barnvakt en kväll så att jag och mamma kunde gå till puben och ha lite kvalitetstid. Vilket var välbehövligt. Och vi har spelat skipbo och skrattat massor.

 


TACK för den här tiden <3 det var verkligen jättekul och träffa alla igen efter två år <3 Saknar er massor :'( 

Som sagt den 23e åkte vi hem igen & det var som vanligt riktigt tufft & säga hejdå. Tårarna forsade ner för kinden. Det här med och säga hejdå det är verkligen inte min grej. Jag försökte att vara stark. Men som vanligt gick det inte att hålla emot. Jag vet att det inte är barnsligt och gråta och att man inte kan råför sina känslor. Och att man även har känslor som vuxen. Men jag tycker ändå det är jobbigt och bli sådär ledsen varje gång! Och det börjar redan dagen innan jag ska åka. Men det är så jobbigt och säga hejdå och sen vetskapen om att man inte kommer ses på länge. Jag trodde det skulle bli lättare med åren, men det har det inte blivit :P

 

Tänkte slänga in några bilder från resan till och hem från Finland och även några i själva Finland också :) 

                             
Kanske lägger ut flera bilder en annan gång, men här var några iallafall :) 

Nu ska jag utfodra mina barn med lite kvällsmat och sedan ska de få borsta tänderna & sova. 
Det är ju trotts allt en ny dag i morgon med :D 

Sen ska jag och älsklingen krypa ner i soffan & se film. Sen blir det sängen för oss också. 

Ska försöka att skriva snart igen! Har semester, så nu kanske man får lite mer tid över.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Bloggar om livet som Therese. Om vardagen & hennes tankar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards