thereselindstrom

Direktlänk till inlägg 3 juni 2017

Länge sen!

Av Therese - 3 juni 2017 20:16

När jag startade upp bloggen, hade jag ett löfte om att jag skulle börja blogg flitigare. Men ja ni ser hur det har gått? ;) bloggen har blivit bortglömd. Men så blev jag & tänka på det ikväll så nu tänkte jag skriva några rader! 

Börjar med att lägga upp en bild på mina älskade barn,    
Mycket har hunnit hända sen sist. Ska försöka sammanfatta lite om vad som hänt

1. Den 7 maj när hela familjen var hos våra vänner för att umgås & käka pizza fick jag jätte ont i magen på eftermiddagen. Den krampade och hade sig :/ så när vi hade käkat klart så åkte vi hem. Magen fortsatte och göra ont. Så länge jag låg ner gick det bra, men om jag var uppe och rörde på mig gjorde det ont. Jag hade inte så ont att jag behövde uppsöka akuten. Smärtan låg på 3/5 så den var hanterbar. På måndagen sjukanmälde jag mig från jobbet ringde till vårdcentralen. Fick en tid samma dag, någon timme senare. Fick skjuts av grannen   tack snälla. De konstaterade att magvärken berodde på stressmage. Att magen tycker jag stressar lite för mycket. De tog prover för att se så det inte skulle vara något annat fel. Proverna såg bra ut förutom att sockervärdet låg lite för högt. Skickades sedan hem. 

Några dagar senare fick jag hem ett brev om att dom vill att jag kommer tillbaka till vårdcentralen för att ta glykosprov 1gång vecka 21 och en gång vecka 2 för att se hur sockervärdet ligger till. Jag ligger troligen på gränsen till diabetes. OM jag inte rent utav hunnit få det. Har lite symtom som kan tyda på det. 

Jag har hur som helst varit till vårdcentralen och gjort dessa två prov. Och den 12/6 ska jag träffa en diabetes sjuksköterska och då får jag förhoppningsvis reda på lite mer. 

2. Bella har fyllt 4år. Så vi har haft kalas med tema och hon valde hästar. Hon fick papptallrikar, muggar, tårtljus, bordsduk och ballonger med hästar på. Och hon blev jättenöjd. 

Hon fick jätte många fina presenter. Bland annat spel med babblarna, dockvagn, soppubblor, hästtidining, godis, handduk, vattenflaska, prydnadsgroda, böcker, babblarna figruer, målarbok, örhängs klistermärke. Hon fick säkert något mer som jag inte kommer på =) 

Tack allesammans för att ni kom & förgyllade min dotters dag. Hon blev jättenöjd. 

En bild på min prinsessa, hela 4år. Vart har tiden tagit vägen? 

   
Och slutligen, jag har bokat biljetter till Finland. Den 8 juli åker jag och barnen dit. Ska bli såååå roligt och få träffa alla igen efter 2år. Mamma, syskonen, mormor och morfar. Vi kommer vara borta 2veckor. 

Nej nu ska jag vara social mot gubben. Sen blir det och sova. Ska försöka titta in snart igen. 
Kram på er <3


 




     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese - 26 juli 2017 08:53

Godmorgon! Vaknade upp till att det är gråmulet ute. Vart har det fina vädret tagit vägen? Jag vill ha strålande solsken & varmt. Men det spelar ingen roll vad man vill, man kan inte styra över vädret iallafall.Idag ska vi åka till min faster Niina &...

Av Therese - 25 juli 2017 17:02

Hej! Nu har det åter igen gått en tid sedan jag bloggade sist. Jag som skulle bli flitig med bloggande. Men vad hände? Den 23e kom jag och barnen hem från Finland efter och ha varit där i 2veckor. Vi har haft det jättebra och roligt. Vi har varit i o...

Av Therese - 18 april 2017 21:04

Hur har eran påsk varit? Jag hoppas att den har varit bra. Våran påsk har varit bra. Det har varit skönt och fått vara ledig två extra dagar. Vi har passat på att storstäda här hemma vilket var välbehövligt. Och vi har tagit i tu med tvätten. Att tvä...

Av Therese - 17 april 2017 08:24


Igår kväll ringde jag till mamma & vi talade närmare en timme i telefon. Tack för pratstunden. Det känns så skönt & prata med dig. För du är en bra lyssnare, stöttar & ger råd. Och det finns nog ingenting vi inte kan prata om. Utan vi pratar verklige...

Av Therese - 16 april 2017 20:29


Jag vet inte hur många bloggar jag har ägt genom åren & det har blivit samma visa varje gång, jag skriver flitigt under max 1års tid och sedan tröttnar jag & lägger ner bloggande! Men NU är jag tillbaka (för sista gången, hoppas jag) haha! Tusen tack...

Presentation

Bloggar om livet som Therese. Om vardagen & hennes tankar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards